Es radu digitāli

Janvāri esam izraudzījušies par digitālo prasmju mēnesi, lai iepazīstinātu ar to, cik daudzveidīgs mācību darbs norit mūsu skolā. Šajā laikā mākslas programmas audzēkņi gatavojās diviem konkursiem – “Gaujas mozaīka Ādažos”, ko organizē Ādažu Mākslas un mūzikas skola, kā arī Valsts konkursam mākslā.

Konkursa “Gaujas mozaīka Ādažos” ietvaros, audzēkņi ar roku zīmē attēlus, kurus ieskenē datorā un tos papildina ar krāsu toņiem un tekstūrām. Savus digitālos darbus arī papildina ar attēliem no interneta, tādejādi savienojot dažādas vizuālās attēlošanas iespējas. Audzēkņu veidotie darbi pavisam drīz būs skatāmi izstādē skolas foajē.

Savukārt Valsts konkurss paredz katra audzēkņa individuālu radošu darbu pie izstādes idejas īstenošanas. Tā ir vienreizēja iespēja katram iepazīt tieši to mākslinieku un mākslas darbu, kas sirdij tuvāks, un mūsdienu digitālajā laikmetā tam lieti noder datori un viedierīces. Taču lielu uzmanību pievēršam tam, ko no interneta plašā informācijas piedāvājuma varam izmantot un ko labāk nē. Tāpat arī darbu noformēšanai audzēkņi mācās izmantot dažādus digitālos rīkos, piemēram, vietni Canva.

Visi 6.klases audzēkņi mācību stundā darbs materiālā iepazīst datorgrafiku. Mācību stundās audzēkņi apgūst vektorgrafikas programmu Corel Draw, foto rediģēšanas programmu Corel Photo Paint. Papildus mācās ieskenēt attēlus, tos saglabāt.

Digitālā pratība ir viena no projekta Skola2030 izvēlētajām caurviju prasmēm, tāpēc ir īpaši svarīgi, lai audzēkņos šīs prasmes izkopšana tiktu sekmēta ne vien vispārizglītojošā skolā, bet arī profesionālās ievirzes izglītības iestādē.

 

 

 

IP Vizuāli plastiskā māksla pedagoģes

Inga Melne, Madara Kantāne